Betingelser

Hos Original Coffee ønsker vi tilfredse kunder, så har du spørgsmål eller noget du er utilfreds med, er du velkommen til at kontakte os.
Nedenfor finder du vores handelsbetingelser, der er gældende ved online køb på originalcoffee.dk 

Du kan finde den relevante produktdokumentation og –beskrivelse for hvert produkt på originalcoffee.dk/shop/

Priser

De angivne priser er inkl. moms og ex. fragt. Prisen på bestillingstidspunktet er gældende. 
Fragt- og leveringsomkostninger oplyses inden dit køb afsluttes. Der tages forbehold for udsolgte varer og force majeure.

Forsendelse

Forsendelse sker som udgangspunkt med PostNord, og leveringstiden forventes at være mellem 1-3 hverdage i Danmark. Leveringstid til adresser i udlandet varierer.

Der pakkes mandag til fredag, og bestillinger lavet før klokken 12:00 afsendes samme hverdag. Senere modtagne ordre afsendes efterfølgende hverdag.

Bestillinger, der indeholder kaffe, afsendes som hele bønner hvis ikke andet er valgt i bestillingen, og bønnerne er ristet højest 14 dage før afsendelsesdagen. Det forsøges altid at afsende så frisk rist som muligt.

Fortrydelse og Reklamation

Varens risiko overgår til dig som kunde, når vi har afleveret forsendelsen til PostNord.

Fødevarer tages ikke retur, hvilket altså gør sig gældende for kaffebønner. Ej heller hvis man har fået bestilt kværnet kaffebønner, men ønskede hele bønner. Andre, og intakte, varer, i uåbnet og original emballage tages retur indtil 14 dage efter levering, og det fulde beløb ex fragt tilbagebetales. Du afholder som kunde de direkte udgifter forbundet med varens returforsendelse.

I tillæg til ovenstående gælder de almindelige rettigheder i købeloven vedrørende mangelfulde varer, forsinkede varer eller varer som ikke svarer til beskrivelsen. Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående e-mailadresse. Du har 2 års reklamationsret fra den dag, varen er modtaget.

Det er en forudsætning for udøvelse af reklamationsretten, at de konstaterede fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Original Coffee betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os dog retten til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.

Ønsker du at gøre brug af din retur- og fortrydelsesret, skal du give os meddelelse om via mail: webshop@originalcoffee.dk.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

  • Original Coffee
  • Store Kongensgade 124
  • 1264 København K
  • Du skal vedlægge en kopi af faktura for købet.

Betalingsmuligheder

Betaling kan ske med de mest gængse betalingskort, ligesom også MobilePay kan benyttes.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på tlf.: 7170 2997. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning, Carl Jacobsensvej 33, 3500 Valby. www.forbrug.dk.

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse webshop@originalcoffee.dk