FAQ
Hvor ofte afsender Original Coffee bestillinger?
+
-
Vi afsender jeres bestillinger hver mandag, tirsdag, onsdag og fredag. Abonnementsbestillinger afsendes om fredagen.
Kan jeg lave ændringer i mit abonnement?
+
-
Du kan sammensætte dit abonnement, som du har lyst. På din profil kan du løbende lave justeringer i leveringsfrekvens, hvis du eksempelvis skal på ferie. Er dit betalingskort udløbet, kan du også nemt opdatere dine betalingsoplysninger. Herudover er det også muligt at ændre bønner eller kapsler, hvis du ønsker at prøve noget nyt.
Hvordan ændrer jeg i mit abonnement?
+
-
Det er nemt at lave ændringer i dit abonnement og opdatere dine oplysninger via din profil. Log på i øverste højre hjørne på siden. Oprettede du dit abonnement som “gæst”? Så opret blot en ny profil med brug af samme email, som du benyttede til abonnementet. Nu kan du tilgå dit abonnement.
Kan jeg sætte mig abonnement på pause?
+
-
På din profil kan du altid springe en levering over, sætte dit abonnement på pause eller blot skyde næste levering nogle dage. Ønsker du at opsige dit abonnement, skal det ligeledes gøres via din profil.
Bemærk, er din abonnementsordre blevet gennemført, så betragtes den som endelig.
Hvordan returnerer jeg min ordre?
+
-
Returvarer sendes til vores kaffebar på Store Kongensgade:
Store Kongensgade 124,
1264 København K
Sender du en vare retur til vores webshop, fordi du har fortrudt dit køb, skal du selv betale returfragten.
Åbnet kaffeposer, kapsler og filtre eller brugt udstyr tages ikke retur.
Hvad er reglerne for afmelding og aflysning af barista- eller håndbryg og cupping kursus?
+
-
AFMELDING
Periode 1: Ved afmelding 15+ dage før kurset, tilbagebetales hele beløbet.
Periode 2: Ved afmelding 14-10 dage før kurset, tilbagebetales 50% af det endelige bestilte arrangement.
Periode 3: Ved afmelding 9-1 dage før kurset, tilbagebetales 10% af det endelige bestilte arrangement.
Ved afmelding eller udeblivelse på kursets dato er der ingen refundering.
AFLYSNING AF KURSUS
Vi forbeholder os ret til at aflyse kurset minimum 5 dage før hvis færre end 2 tilmelder sig.
Hvis man har spørgsmål kan man kontakte os på webshop@originalcoffee.dk
Hvordan fungerer RE-ZIP emballage?
+
-
- Gem dit RE-ZIP emballage og returner den tomme RE-ZIP i en pakkeshop. Emballagen må ikke være ødelagt.
På emballagen sidder en snip med en QR-kode, som du kan scanne med RE-ZIP appen, som du kan downloade i App Store eller i Google Play og få information om, hvor du i nærheden kan aflevere den i en pakkeshop.
- Modtag en rabatkupon som giver 1 gratis kop kaffe. Den kan du vise i en af vores
kaffebarer og få en gratis kop kaffe som tak for dit bæredygtige valg!
OBS: RE-ZIP kan også returneres via postkasse, men her vil det ikke være muligt at modtage en rabatkupon.
Hvorfor bruge RE-ZIP og ikke bare genanvende?
+
-
Genanvendelse er fantastisk, men det medfører desværre også at pappets fibre forringes for hver genanvendelse. Eksempelvis er pap kun brugbart til æggebakker efter et par cirkuleringer, og derfor er det at foretrække at holde papkassen i samme funktion så længe som muligt – og derefter sende den til genanvendelse.
Kan jeg smide RE-ZIP-kassen i papcontaineren?
+
-
Det kan du godt, og er det den eneste løsning for dig, så sorterer du den bare som pap.
Er det bedre for miljøet af bruge RE-ZIP fremfor engangskasse?
+
-
Det korte svar er: JA!
Og det lange svar er: JA! Fordi vi sparer på papressourcerne ved at genbruge den samme kasse flere gange. En RE-ZIP-kasse kan genbruges helt op til 10 gange og kan spare miljøet 87% CO2 sammenlignet med en engangspapkasse. Allerede første gang en RE-ZIP-kasse genbruges, reduceres CO2 aftrykket med 40%.